SUBLIMIRANE PORUKE





Podsvesni um je meta bombardovanja sublimiranim porukama koje nam dolaze sa svih strana i kojima se nastoji manipulisati našim ponašanjem kroz ljudske "nagone", poput onog za preživljavanjem (glad, žeđ, opasnosti svih vrsta, seks, društvena prihvaćenost, bezbednost, teritorijalnost...). Sublimirano znači "ispod praga", jer nam se poruke prenose na nivou koji svesni um ne registruje, ali podsvesni to svakako čini. Podsvest vidi sve, dok svest percipira tek delić onoga što prođe kroz naše oči, pa čak i mnogo toga menja. Sublimirano oglašavanje je raskrinkano pedesetih godina prošlog veka, kada je otkriveno da su neke od televizijskih i bioskopskih reklama na delić sekunde prikazivale slike koje svesni um nije mogao da percipira, a podsticale su želju za određenim proizvodom. Našla se tu sublimirana poruka "žedan sam" dok su išle reklame za napitke.

Znanje o sublimiranom programiranju vuče korene još iz drevnih vremena, od mudraca poput Platona i Aristotela koji su spominjali taj fenomen. Objavljeno je i preko 500 naučnih radova koji potvrđuju delotvornost sublimiranih poruka. Producenti filmova poput "Egzorciste" i "Teksaškog masakra motornom testerom" javno su priznali da su njihovi filmovi sadržavali nasilne i zastrašujuće subliminale. Upotreba sublimiranih poruka u nekim zemljama je protivzakonita, a američka Uprava za alkohol, duvan i vatreno oružje, koju kontrolišu Iluminati, kaže da je subliminalima svojstvena varljivost, jer ih potrošač ne zapaža na normalnom nivou svesti i zato mu se ne daje sloboda izbora da poruku prihvati ili odbaci. Zanimljivo je, onda, što se ništa ne preduzima u vezi sa subliminalima koji su brojni u oglašavanju, a još više u političkom manipulisanju. Američka Savezna komisija za komunikacije nije donela nijednu uredbu koja bi zabranila sublimirano oglašavanje, ali kažu da ga uglavnom smatraju varljivim. Opet, zašto se ništa ne preduzima?

Pogledajte ovu sliku. Ona sadrži vrlo jasnu sublimiranu poruku, odnosno jasnu jednom kad se na nju upozori. Izgleda da oko 5% ljudi sublimiranu poruku može da uoči na prvi pogled, a ostali se zaprepaste kada im se na nju ukaže. Ako je niste uočili, obratite pažnju na bela polja, a ne na biljke. Vaš pogled je usmeren na biljke, ali subliminali su najčešće umetnuti u pozadinu. Pogledajte donji deo praznine između dve biljke sleva i videćete da zajedno na beloj pozadini oblikuju slovo "S". Skrenite pogled udesno i videćete slova "E" i "X". Od sad, pa nadalje, svaki put kad pogledate ovu sliku odmah ćete uočiti reč "SEX". U sublimiranom oglašavanju seksualne teme se koriste u monumentalnim razmerama. Sublimirana reč "seks" neverovatno je česta u reklamama, kao i reč "jebati". Posledica svega toga je da podsvest biva privučena seksualnim temama dok svest te osećaje poriče, i to je glavni razlog zašto su sublimirane poruke u reklamama najčešće seksualne. Na veb stranici Semi Subliminal World (polusublimirani svet) Džima Hagarta možete da vidite subliminale istaknute na proizvodima kompanije Coca-Cola kao što su Dr Pepper, Lilt i Fanta. Među njima su izobličena lica, gremlini i uobičajne seksualne teme. Vilson Brajan Kej, jedan od svetskih stručnjaka za subliminale, piše u jednoj od svojih knjiga:

"Kod vizuelne percepcije samo hiljaditi deo ukupne percepcije zabeležene u mozgu zapravo dođe do površine svesti. Ostatak leži neiskorišćen u sećanju. Sublimirani umeci pospešuju percepcijski doživljaj slike, pojačavajući reakcije kao što su EKG, EEG i GSR - brzina otkucaja srca, moždani ritmovi i galvanska reakcija kože. Emocijama nabijene, potisnute informacije ostaju u memorijskom sistemu na duže vreme, možda za čitav život. Kod umetnutih slika zapravo ništa nije skriveno - svakako ne od strane umetnika. kada gledaoci nauče da budu percepcijski fleksibilni, "uklopljene" poruke postaće odmah dostupne svesti. U uklopljenim medijima skriveno je samo ono što gledaoci ili slušaoci skrivaju sami do sebe. Čini se da je potiskivanje kompulsivan proces koji se verovatno javlja kako bi se um zaštitio od uznemirujućih informacija koje bi izazvale teskobu."

Upravo iz tog razloga mnogi ljudi potpuno poriču postojanje svetske zavere i njenog izvandimenzionalnog aspekta. Zbog jasnih implikacija po njihove živote, za njih je to u emocionalnom pogledu jednostavno previše. Tim ljudima možete predočiti koliko god hoćete detalja i dokaza, oni će to i dalje potiskivati.

Godine 1983. učenici jednog osmog razreda rešavali su test samopoštovanja na papiru sa usađenom sublimiranom porukom "Ti si voljen". Njihovi rezultati pokazali su 15% veće samopoštovanje nego kod onih koji su rešavali test na papiru bez subliminala. Kada je isti test dat slabim učenicima, njihov rezultat sa sublimiranim umecima bio je 34,7% viši. Razume se, iste tehnike se zloupotrebljavaju kod programiranja negativnih poruka ili kontroling poruka.

Podsvesni um ne samo da sve upija, nego ono što vidi opaža iz svih uglova. Danas postoji celo jedno područje istraživanja takozvanog obrnutog govora. Ono što neko govori, kad se njegove reči reprodukuju unazad, takođe se obraća podsvesti. Postoje tvrdnje da kada rečenice reprodukujete unazad, možete čuti ono što osoba zaista govori, iako se u govoru unapred čini da govori suprotno. Isto kao sa obrnutim slikama i simbolima.

Postoji komad subliminalnog pribora - tahioskopski projektor, koji u bljeskovima od nekoliko milisekundi, daleko brže nego što svesni um može da opazi, na ekranu prikazuje reči i slike. Takve poruke koriste se u produkciji filmova i videa, kao i u oglašavanju. Ljudi spojeni na instrumente za vreme gledanja tahioskopskih subliminala nisu naveli da su svesno prepoznali bilo koji od takvih podsticaja, međutim alfa i teta talasi u njihovim mozgovima, kao i brzina otkucaja srca, pokazali su postojanje uticaja. U kombinaciji sa vizuelnim porukama koristi se i manipulacija osvetljenjem i pozadinskim zvukom. Druge sublimirane tehnike uključuju dvostruko značenje odnosno dvosmislenost kada se seksualni ili neki drugi smisao može razabrati u izrazima i situacijama koje imaju i drugo objašnjenje, te "disonancu", kada nešto odudara ili je nesrazmerno u odnosu na sliku.

Subliminali ne ciljaju samo na naša seksualna potiskivanja i tabue. Oni manipulišu svim ljudskim emocijama, poricanjima, odbrambenim mehanizmima. Strah je, kao i uvek, najvažniji: strah od smrti, strah od starenja, strah od bilo čega za šta misle da će delovati. Istraživanja su pokazala da se na emocionalnu sigurnost, potvrđivanje vlastite vrednosti, zadovoljavanje ega, osećaj moći, osećaj pripadnosti, strah od finansijskih teškoća i strah od smrti ili želju za besmrtnošću može uticati sublimiranim putem.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Ovo su samo neki od okeana subliminala











Diznijevi crtaći obiluju sublimiranim porukama


















Нема коментара:

Постави коментар