FACEBOOK





Na ovom blogu se nastoje širiti informacije i od vas zavisi šta ćete s tim informacijama učiniti. Da biste se znali odbraniti od svoga neprijatelja potrebno je znati sve o njemu. Neprijatelj je izgradio sistem koji se sastoji od mnogo komponenata. Nemoguće je živeti van sistema (barem većini), ali je moguće nastojati konzumirati ga minimalno. Oni koji se nisu odlučili niti za prvo niti za drugo, održavaju status qou i podupiru guranje ovog sveta u ponor bez najmanje odgovornosti.

Kada govorimo o "nastojanju konzumiranja sistema minimalno", tada mislimo na to da se bojkotuju sve stvari koje nisu neophodne, a posebno one koje imaju neku drugu svrhu, osim one koja se prezentuje kao primarna. Primera radi, prisiljeni ste vaditi zdravstveno osiguranje, plaćati mesečnu autobusku kartu i biti registrovani u matičnu knjigu rođenih, ali niste primorani koristiti društvene mreže koje se primarno prezentuju kao mesta na kojima se stvaraju kontakti i poznanstva, jer društvene mreže tome, primarno, svakako ne služe. 


Internet je neprocenjiv komunikacijski kanal koji nam omogućava nesmetan pristup informacijama u bilo kom trenutku, povezivanje i dostupnost. Sada, kada većina nas ima pristup tom moćnom mediju, nameće se pitanje: kako se odnosimo prema tim tehnologijama i gde usmeravamo vlastitu energiju?

Twitter, facebook, myspace, kao neke od blagodati informacijskog sastava nam omogućuju povezivanje sa bilo kojim delom sveta, nude razmenu informacija, te povezivanje u bilo kom obliku. No, pitanje je koliko ljudi zaista te iste medije koristi za usvajanje novih sadržaja, akumuliranje znanja, informisanje ili one aktivnosti za koje su zapravo namenjeni?


Do danas je facebook stekao apsolutnu moć nad ljudskim životima. Čini vas zavisnima od plitkih načina zabave, voajerizma i otuđuje vas od pravog društvenog života. Uči vas da prihvatate virtuelna prijateljstva koja u stvari ni ne postoje. Na pragu smo velikih društvenih promena u kojima će upravo društvene mreže biti presudna stvar. Virtuelni načini komunikacije jeste ono što će nastojati definisati nove generacije ljudi koje tek dolaze i koje će biti potpuno zavisne od ovog načina provođenja vremena, što najčešće prelazi u način života. Svakodnevno proveravanje i ažuriranje svog facebook profila, kod kuće, u autobusu, kafiću ili na ulici, jeste način života koji sada počinje ažurirati vas.
___________________________________________________________________

Upoznajmo se s tim ko je osnovao facebook i kako izgleda stvarna upravljačka mreža s kojom je facebook povezan i u kojoj ljudi direktno učestvuju. Gde se zapravo krije ta strahota ove društvene mreže? 

Ko vodi facebook?

Facebook je internet društvena mreža koju je 2004. godine osnovao Mark Zuckerberg, zlatno dete Amerike i usvojio je nadimak "Bill Gates". Američki časopis uvrstio je Marka u najuticajnije ljude u svetu, a 2008. godine je uvršten u kategoriju "Naučnici i mislioci" i nalazi se na Forbesovoj listi najbogatijih Amerikanaca.


U svojim počecima, facebook je bio namenjen samo studentima Univerziteta na Harvardu koji su tim putem mogli međusobno komunicirati i razmenjivati informacije. Kasnije, mnogi drugi univerziteti, srednje škole i velike kompanije širom sveta priključile su se mreži. Danas ova web stranica ima više od 800 miliona aktivnih korisnika. Facebook je ujedno najpopularnije mesto za objavljivanja fotografija, s više miliona novih dodatih fotografija dnevno. Facebook ima preko milijardu korisnika, te najveće svetske kompanije bivaju reklamirane na njemu. 

Facebook ima i redovne ulagače i ne biste verovali kolika količina novca se ovde vrti:

Accel Partners ulože preko 12,7 miliona dolara.
Microsoft 240 miliona dolara za 1,2% učešća u facebooku.
Kineski bilioner Li Ka-Shing uložio je 120 miliona dolara. 
O vrednosti facebooka najbolje govori podatak da je Microsoft krajem 2007. godine platio 240 miliona dolara za 1,6% učešća u deonicama.

Sve to dok svetu preti propast, ljudi gladuju, a deca trećeg sveta umiru od banalnih i lako izlečivih bolesti!!!
___________________________________________________________________

ACCEL je facebook-ov prvi partner. To je međubankarska mreža koja poseduje preko 245 000 bankomata u svih 50 država u SAD-u i u kanadskim podružnicama. To je preduzetnički kapital i investitor u brojnim potrošačkim odnosima interneta, medija i tehnologije. ACCEL-ov menadžer G. Breyer, prijatelj mladog bogatuna Marka Zuckerberga, suosnivač je NVCA-e (National Venture Capital Association). 

NVCA je vrhunsko trgovinsko udruženje s više od 400 kompanija članica. Predstavlja javne političke interese Zajednice za preduzetnički kapital, za koji je facebook pravi dobitak. Još jedan od osnivača NVCA-e jeste i Gilman Louie, gigantski kapitalist koji je startovao kao dizajner video igara, a potom je pokrenuo In-Q-tel, neprofitnu kompaniju stvorenu kako bi pomogla napredovanju američke nacionalne sigurnosti spajanjem NVCA preduzetničkih kompanija (što se odnosi i na facebook) s Centralnom obaveštajnom agencijom (CIA), zaduženom za prikupljanje i analiziranje informacija o inostranim vladama, udruženjima i privatnih osoba, te izvođenje tajnih operacija širom sveta. Gilman Louie je učesnik i u BBN Technologies (izvorno Bolt, Beranek i Newman). 

BBN je kompanija visoke tehnologije koja pruža usluge istraživanja i razvoja, prvenstveno za DARPA-u. BBN je i suosnivač mreže računarskih mreža koja je danas izrasla u internet. Još jedna karika u ovom lancu jest i dr. Anita Jones, direktorica odbrane istraživanja i inžinjeringa. Nalazi se u BBN-u zajedno s Gilmanom. Nadgleda odeljenje za nauku i tehnologiju i programe, istraživačke laboratorije i DARPA-u. Služi kao član Charles Stark Draper Laboratorija i National Research Council Savetodavnog veća za politiku i globalne poslove. Savetodavna je direktorica in-Q-tel-a i DARP-a. 

DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) je agencija Ministarstva odbrane SAD-a odgovorna za razvoj novih tehnologija za vojsku SAD-a. DARPA je radila na razvoju tehnologija koje su u mnogočemu promenile odnose u svetu, uključujući računarske mreže, npr. ARPANET, koji je prerastao u Internet. DARPA je postavila i osnove Globalnog pozicionog sastava (GPS-a), razvila veštačku inteligenciju (AI) i niz drugih modernih tehnologija. DARPA u januaru 2002. osniva agenciju "Information Awareness Office" (IAO) koja pod izgovorom potrage za terorizmom usled rušenja WTC-a 11/09, primenjuje najmodernije informacijske tehnologije za praćenje i nadzor "terorista" i drugih pretnji nacionalnoj sigurnosti. To je postigla stvaranjem ogromne računarske baze podataka za prikupljanje i pohranu ličnih podataka svih ljudi širom SAD-a i ostatka sveta (uključujući i vas) proverom ličnih e-mailova, zapisa kreditnih kartica, telefonskih poziva, vozačkih dozvola, kredita, obrazovnih transkripta, medicinskih dokumentacija, društvene mreže - facebook koja je za IAO najjednostavniji način prikupljanja svih ličnih informacija koje ljudi dobrovoljno daju na tacni.


Ovako zapravo izgleda ilustrativni prikaz toga "ko vodi facebook" i sve ovo nije tajna, već su sve ovo lako dostupne i javne informacije.

Ovaj sistem je adekvatna zamena "pretresanju domova" bez da je sam stanar i svestan toga. IAO uključuje i sredstva za nadzor, kao i biometrijsku tehnologiju koja ima svrhu pratiti i katalogovati ljude širom sveta. Ako pričamo o Iluminatima, na čiji se pomen u mnogim ljudima još uvek javlja skepsa, pogledajte samo logo IAO agencije na kojem se nalazi piramida i svevideće oko koje skenira celu planetu. Ovo je jedan od retkih javnih, službenih logoa s očitom iluminatskom simbolikom koja govori direktno i jasno, te bez suzdžavanja potvrđuje postojanje Iluminata i njihov nadzor nad vašim životima.

Ovo dovoljno govori o svrsi facebooka. Ako vam ni to nije dovoljno, proučite "pravila o privatnosti" (privacy policy) i "uslove pružanja usluge" (terms of service) koji su naznačeni i na samom facebooku.

Pravila o privatnosti:

"Takođe prikupljamo informacije o vama iz drugih izvora, kao što su novine i usluge instant poruka. Ove informacije se prikupljaju bez obzira na vaše korišćenje web stranice."

Uslovi pružanja usluge:

"Slanjem sadržaja na bilo koji deo web stranice, vi automatski predstavljate i garantujete da dajete pravo facebooku na neopozivu, trajnu, neisključivu, u celosti plaćenu za ceo svet dozvolu (s pravom na izdavanje) za korišćenje, kopiranje, izvođenje, prikazivanje, preuređenje, prevođenje, (u celosti ili delimično) i distribuciju informacija i sadržaja."

To direktno znači da facebook poseduje sve materijale koje postavljate na njega, bili to podaci o vama ili tekstovi, priče, ilustracije, fotografije, i da ima potpuno pravo koristiti ga za svoje vlastite (komercijalne ili nekomercijalne - nije bitno) svrhe, bez da se vi o tome obavestite.

Kako je google kompanija za podatke, koja jako dugo nije imala konkurenciju koja bi joj naškodila, sada se tu nalazi facebook, koji predstavlja kompaniju za ljude. S ciljem da se ufiltrira u vašu svakodnevicu i da je jednostavno prihvatite kao deo života.


Brand među mladima maksimalno promoviše facebook, tim više ulazeći u business deal s iphone gigantom. Tako danas svako mora imati i-phone s pristupom na internet kako bi mogao redovno objavljivati svoje statuse i događaje, te lajkovati svake minute vozeći se autobusom do škole ili pod odmorom. Nije li malo bizarno da u državi u kojoj vlada recesija i opšta nezaposlenost, pred trgovinama, dan pre dolaska najnovijeg ipod-ovog modela, stoje stotine ljudi čekajući da se otvore vrata? Ovo se zove stanje obamrlosti opšte svesnosti kada je čovek ništa drugo već talog konzumerističke mase. Facebook vodi vaše živote, a ne obrnuto. I to radi lukavo i vešto tako da ćete uvek naći razlog da opravdate njegovo korišćenje (zbog škole, faxa, posla, lakše komunikacije, samopromocije, aktivizma, dalekih prijatelja, itd.) kao da sistem e-mail-a i drugih načina komunikacije nije postojao pre facebooka. 

Koliko vas stvarno uviđa koji su to profili ljudi koji dominiraju na društvenim mrežama? Budimo iskreni, sami sebi priznajmo da je neznatan broj onih koji spadaju u profil umreženih aktera. Većina je ipak na drugoj strani, tipičnih korisnika raznih komunikacijskih profila koji se baziraju na narcisoidno-voajerskoj ideji umreženosti. Reč je dakako o tipičnim pripadnicima savremene kulture individualizma i narcizma, koji pretpostavljaju da su toliko bitni (ili usamljeni) pa obaveštavaju svojih 250 instant prijatelja o svakodnevnim aktivnostima, dajući im pristup albumima (sastavljenih od pažljivo odabranih fotografija), uvid u intimne sadržaje, te svakodnevne aktivnosti. Teži se popularnim statusima, sa što većim odobravanjem i potvrdom aktivnosti koje se provode. Otkud uopšte pretpostavka nekom akteru da je toliko zanimljiv, da neko prati i da nekog istinski zanimaju sve informacije koje je spreman deliti? Zašto je bitno imati albume sa savršeno upakovanim fotografijama, zašto je bitno obavestiti 250 instant prijatelja o najintimnijim događajima? Zašto je bitno gde su, šta nose i gde izlaze ljudi s kojima se ni ne družite? Zašto je bitno imati što više prijatelja kada vas sam facebook treba obavestiti o rođendanima tih istih ljudi? I koliko se vremena troši da bi se obavila sva samopromocija i voajerski akti posmatranja i špijuniranja? Zašto se ljudi pored toliko "prijatelja" i dalje osećaju usamljenima? Zar nije paradoksalno da, nakon toliko uloženog truda, slobodnog vremena i pored toliko (virtuelnih) prijatelja, čovek i dalje oseća usamljenost? Ovakvim načinom instant povezivanja, menja se ceo koncept društvenosti što se naravno, pre svega odnosi na prijateljstvo. I to je ono na šta se cilja! Ljudi u zatvorenim prostorima, klikovima miša stvaraju nove prijatelje dok se zapravo otuđuju. To su prolazni i površni odnosi bez stvarnih razgovora i dubine. Gomilanje prijatelja koje aktere zapadnog društva i dalje ostavlja usamljene, odvojene i izolovane od stvarnih odnosa i ljudi. Koncept druženja i razgovora, provođenja zajedničkog vremena kroz direktnu interakciju su zamenili kompjuter, miš i kamera. Slobodno vreme, osim što se provodi u izolaciji, bazira se na stvaranju sadržaja koji se odnose na vlastitu samopromociju i uhođenje. Učenje ili aktivizam, društveno koristan, ili akumulacija znanja u bilo kom obliku - potpuno su u drugom planu.


Nakon ovoga je sve jasno i reći nešto dodatno je višak. Sve se svodi na sistem koji ima svoj jasan cilj - otuđivanje i stvaranje malodušja, te na mrežu korporacija koje sve to vreme prikupljaju vaše podatke i kataloguju vaše živote na šta pristajete bez da ste toga sami svesni. Pa da vas i nije briga vidi li neko, ili sakuplja informacije o vama, činjenica jeste da podržavate sistem samim tim što ste jedan od korisnika ove mreže.

Biti minimalan znači izbegavati ovakve stvari jer vam facebook nije neophodan. On ubija vaš privatni život. Koliko je samo vremena utrošeno u boravak online umesto čitanja neke knjige, izlaska van i druženja s pravim, a ne virtuelnim ljudima. Ostvarujte socijalne kontakte na pravi način, a ne add-ovanjem i lajkovanjem. Stvari poput faxa, škole i posla se zasigurno mogu rešavati i van facebooka. Promene su vrlo lagane i nužne upravo sada, u vreme promena koje čekaju i na vas.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Нема коментара:

Постави коментар