STENLI KJUBRIK I SATURNOV KULT SMRTI





Da li je veći obim filmova Stenlija Kjubrika u stvari ekspoze skrivene elite opsednute mračnim saturnijanskim seksualnim obredima, pedofilijom i planiranom ritualnom transmutacijom čovečanstva?





Autor i reditelj Džej Vajdner smatra da je legendarni režiser Stenli Kjubrik svoje remek-delo 2001: Odiseja u svemiru, stvorio kao vizuelnu i alhemijsku inicijaciju za već započetu transformaciju i evolucioni uspon čoveka do takozvanog Deteta Zvezde. Smeštena u okvire svemirske misije koja je poslata na Jupiter da istraži čudan veštački monolit, 2001: Odiseja u svemiru je jedno gotovo nadrealno iskustvo koje obuhvata tematske elemente, uključujući ljudsku evoluciju, tehnologiju veštačke inteligencije i vanzemaljski život. Prema Vajdneru, to predstavlja hrabar pokušaj da se zamisli sledeći korak u evoluciji čovečanstva koje doseže van svoje planete do svemirskih dubina.

Tokom razgovora 06.03.2011. na radiju Crveni led, Vajdner je tvrdio da je Kjubrik prvobitno monolite želeo da postavi na Saturn, kao što piše u istoimenom romanu Artura Klarka, a ne na Jupiter, kao što je urađeno u filmu. Međutim, ekipa za specijalne efekte navodno nije mogla dovoljno dobro da prikaže Saturnove prstenove i zato je Saturn u scenariju zamenjen Jupiterom. Ali kod Vajdnera ovo ne prolazi. On veruje da je visoko pozicionirani okultista izvršio pritisak na Kjubrika da napravi izmene jer je bio zabrinut što film na previše očigledan način prikazuje ulogu Saturna u planu da se izvrši okultna transmutacija čoveka. Međutim, postoji dovoljno poznatih i sablasnih fotografija iz 2001: Odiseja u svemiru koje nagoveštavaju da je Kjubrik u film u stvari stavio Saturn.

Zašto su uopšte dozvolili da Kjubrik snimi film 2001: Odiseja u svemiru? Sve ovo nas vraća na razumevanje konteksta vremena u kome je Kjubrik radio, odnosno vodio kosmičku trku sa Sovjetskim Savezom u vreme Hladnog rata. Ali više o tome kasnije, jer mislimo da je važno da se prvo uspostavi veza između Kjubrikovih filmova i Vajdnerove tvrdnje o njegovom znanju o okultnom planu i eliti koja ga kontroliše.

Naravno, da bi se u potpunosti razumele tvrdnje Džeja Vajdnera o radovima Stenlija Kjubrika, najbolje je da posetite njegov sajt jayweidner.com i da sami pročitate njegove tekstove o ovoj temi. U međuvremenu, kratak pregled ključnih Kjubrikovih filmova (filmovi nisu navedeni nekim određenim redosledom) daće vam nagoveštaj o onome na šta Vajdner cilja.



Širom zatvorenih očiju: Kjubrikov pogled na svet njujorškog seksualnog podzemlja, bizarni rituali seksualnog kulta, neverstvo i moguće ubistvo koje počini elita. Film je začinjen okultnim i masonskim vizuelnim odrednicama i nagoveštajima o maloletnoj prostituciji među pripadnicima privilegovane njujorške klase. Film je, iako je iskasapljen ponovnom studijskom montažom, među okultnim posmatračima primer zavirivanja u mračnu seksualnu praksu svetske elite. (NAPOMENA: Kjubrik je umro 4 dana posle probnog prikazivanja konačne verzije filma. Film je ozbiljno i sumnjivo ponovo montiran posle njegove smrti.)

V. I. Veštačka inteligencija: Kjubrikov projekat koji je u velikoj meri završio Stiven Spilberg posle Kjubrikove smrti. Film je usmeren na koncept veštački stvorene dece za parove bez dece ili ožalošćene roditelje koji pokušavaju da se pomire sa gubitkom deteta. I opet je rečeno da je Kjubrikova ideja radikalno promenjena nakon njegove smrti iz jednog mnogo mračnijeg pogleda na drugačiji prikaz zašto bi ljudi želeli da stvore dete koje izgleda kao pravo živo dete, ali koje nikada ne odraste. Kao što Vajdner ističe: Koja majka bi želela da propusti iskustvo odrastanja njenog deteta i kako ono postaje zrela osoba? Sa druge strane, ko bi to želeo da ima dvanaestogodišnjeg dečaka koji nikada ne odrasta? Da, pedofili, koji su inače mnogobrojni pripadnici raznih okultnih grupa. Da li je ovo poruka koju je Kjubrik hteo da saopšti ovim filmom?

Lolita: Jedan od ranijih Kjubrikovih filmova u kome istražuje seksualni odnos između starijeg muškarca i maloletne devojke. Film je zasnovan na istoimenom zloglasnom romanu, ali Kjubrik odstupa od knjige u jednoj značajnoj tački - kroz pojačanu ulogu karaktera Pitera Selersa on nagoveštava postojanje pedofilske mreže koja je aktivna u nabavljanju maloletnih devojaka. Ovo je zajednička osobina koja povezuje okultne aktivnosti elite i vidimo da ovde Kjubrik istražuje jednu od njegovih trajnijih tema.

Dr Strejndžlav: Film iz 1964. godine kojim se Kjubrik uspostavio kao majstor specijalnih efekata, veoma važno mesto koje treba upamtiti kako bi se razumelo zašto Džej Vajdner veruje da je Kjubriku dozvoljeno da napravi kasnije filmove u kojima razotkriva okultno. Za ondašnje vreme, Doktor Strejndžlav je definitivno satira o zloslutnom vojno-industrijskom kompleksu o kome je predsednik Ajzenhauer upozoravao američki narod. Okultni uticaji u okviru vojno-industrijskog kompleksa predstavljali su sponu okultno-zavereničke literature i Kjubrikova satira je temelj njegovog nepoverenja u ovu podmuklu instituciju.

Paklena pomarandža: Film o kontroli uma u kome vidimo divljeg silovatelja kako se transformiše ispiranjem mozga po Ludovikovoj tehnici u pasivnog građanina lišenog ljudskosti, iako nasilne ljudskosti. U ovom filmu Kjubrik odlazi u srce jednog društva usmerenog ka pretvaranju ljudi u savitljivije subjekte. Sumnja da svi možemo da budemo izmanipulisani skrivenim planovima nelagodan je zaključak koji ovaj film ponavlja i naglašava paranoju koju Kjubrik izgleda da ima po pitanju autoritarnih mehanizama kontrole.

Metalna košuljica: Još jedan Kjubrikov pogled na dehumanizovane a zatim transformisane ljude, ovaj put u užasima rata u Vijetnamu posmatrano kroz grupu američkih marinaca koji prolaze osnovnu obuku, a potom odlaze u borbu. Ponovo svestan posmatrač može da uoči Kjubrikovo korišćenje transmutacije ljudi kao osnovni motiv koji se koristi da objasni šta se dešava sa nesrećnim regrutima marincima - metafora može da se odnosi na planirane transformacije samog čovečanstva.

2001: Odiseja u svemiru: Kjubrikovo nesumnjivo remek delo koje se nalazi u centru alhemijskog posmatranja Džeja Vajdnera na Kjubrikove filmove. Kao što je već rečeno, Vajdner tvrdi da je ovaj film Kjubrikov pokušaj obreda inicijacije u sledećem planiranom evolutivnom koraku čovečanstva. Vajdner veruje da je Kjubrik otkrio skriveni plan da nas kao vrstu lansiraju u svemir gde ćemo moći da prihvatimo našu sudbinu kao buduće zvezda-dete i da se pridružimo većem kosmosu.

Isijavanje: Ključni film za razumevanje kao je Kjubrik uspeo da se provuče praveći filmove protkane okultnim i alhemijskim slikama. Vajdner veruje da je ova adaptacija romana Stivena Kinga o piscu koji ludi (Kingu se nije dopala Kjubrikova adaptacija) zapravo Kjubrikovo prikriveno priznanje o njegovoj umešanosti u lažiranje sletanja Apola 11 na mesec! Ovom poslednjom tvrdnjom smo konačno došli do toga zašto je izgleda Kjubriku dozvoljeno da stvori karijeru zasnovanu na filmovima sa skrivenim porukama i otkrićima o alhemijskom i okultnom.



Kjubrikov dogovor u vezi Apola 11

Citiramo iz pohvale Vajdnerovom odličnom dokumentarnom filmu Kjubrikova odiseja, deo 1:

"U Kjubrikovoj odiseji, deo 1, Kjubrik i Apolo, autor i reditelj, Džej Vajdner predstavlja ubedljive dokaze kako je Stenli Kjubrik režirao sletanje Apola na Mesec. On otkriva da film 2001: Odiseja u svemiru nije samo prepričavanje romana Artura Klarka, već i istraživačko-razvojni projekat koji je Kjubriku pomogao da napravi snimak Apola na Mesecu. U svetlu ovog saznanja, Vajdner takođe istražuje Kjubrikov film Isijavanje i pokazuje da je ovaj film, u stvarnosti, priča o Kjubrikovim ličnim teškoćama dok je tajno radio na snimcima Apola za NASA."

Vajdnerovi tehnički argumenti su snažni i ubedljivi. Od Vajdnera takođe saznajemo da je Kjubrik, pristavši da lažira sletanje na Mesec, postigao dogovor koji mu je omogućio da od tada može da napravi bilo koji film koji poželi, pod punom umetničkom kontrolom. Kjubrik je postao pripadnik unutrašnjeg kruga jedne od najvećih navodnih zavera epohe, ali to ga je skupo koštalo. Svoju umetničku slobodu iskoristiće da suptilno razotkriva one koji se nalaze u pozadini zavere.

Veza sa Saturnovim kultom smrti

Kao što je pomenuto u prvim redovima ovog članka, Stenli Kjubrik je prvobitno želeo da upotrebi Saturn a ne Jupiter kao lokaciju za vanzemaljski monolit, u filmu 2001: Odiseja u svemiru. Zašto?

Evidentno je da se u mitološkoj i ezoteričnoj tradiciji Saturn shvata kao originalni i vrhovni stvaralac ili bog. Istina je, takođe, kao što je su dokumentovali autori poput Ričarda Hoaglanda i Džozefa Ferela, da je Američka svemirska agencija NASA bila i da je još uvek zaražena različitim masonskim, nacističkim i okultnim uticajima sa isključivom namerom da ostvare svoje skrivene planove i da su svi oni potpuno upućeni u ono što ovaj pisac naziva iskvarenim predanjima o Saturnu. U kontaktima sa ovim pripadnicima unutrašnjih okultnih NASA krugova dok je lažirao sletanje Apola 11, Kjubrik je verovatno bio iniciran u njihova shvatanja da ja sudbina čovečanstva neraskidivo povezana sa okultnim i metafizičkim razumevanjem Saturna. Razotkrivanje ove uvrnute metafizičke predstave Saturna bi za Kjubrika bilo presudno u uspostavljanju pravog iskustva inicijacije za publiku filma 2001: Odiseja u svemiru. Ali, kao što smo videli, Kjubrik je osujećen u toj nameri, kada je bio prinuđen da pređe na Jupiter kao glavnu pozadinu filma. Ironija je, međutim, da zato što većina okultista i dalje radi pod idejom da je Sunčev sistem oduvek izgledao onako kako ga mi vidimo danas, Kjubrik nije shvatio da postoji sasvim prirodno objašnjenje zašto Saturn zauzima uzvišenu poziciju u mitologiji. I dok okultni NASA jet propulsion inžinjeri i nacistički raketni naučnici pokušavaju ponovo da otkriju zaboravljene istine o Saturnu tako što fizički putuju do te planete (Saturn V rakete?), oni koji umeju da cene model električnog svemira i da Sunčev sistem sagledaju po tom modelu, znaju da mitološke tajne Saturna leže u njegovom prvobitnom fizičkom položaju na nebeskom severu Zemlje. To što se okultisti i alhemičari u neznanju i dalje drže za prihvaćeni uniformitarni pogled na naš Sunčev sistem, bilo bi smešno da ne postoji ta brutalna činjenica da su tokom vekova razvili odvratni ritual seksualnog ubistva radi ostvarivanja njihovog kvazi metafizičkog poštovanja Saturna. Žene i deca širom sveta pretrpeli su užasne posledice ovog podmuklog tumačenja mitologije. Ako želimo da verujemo slikama iz filmova kao što su Širom zatvorenihj očiju i Paklena pomarandža, onda izgleda da je i Kjubrik takođe bio izložen ovoj neprijatnoj strani nasleđa Saturna i njegovi kasniji filmovi možda predstavljaju njegov pokušaj da nas upozori na postojanje ovog prokletstva. Za Kjubrika, međutim, tragedija je u tome što je njegov umetnički genije bio teško zatrovan kontaktom sa ovim stvorenjima i što izgleda da je zbog toga strašno patio na ličnom planu.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________







1 коментар:

  1. врло интересантан текст, требало би убацити још текстова о култу сатурна, врло мало тога има преведено на српски језик

    ОдговориИзбриши